افغانستان

سفر مقام‌های خارجی به افغانستان، هدف کمک به مردم عنوان شده است | خبرگزاری بازرس

افغانستان میزبان مقام‌ها خارجی

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست، عصر روز سه شنبه با “کیلی کلیمینتس” معاون کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و هیات همراهش در قصر سپیدار دیدار کرد. 

دیدار کیلی کلیمینتس با آقای عبدالکبیر، کمک به عودت کننده‌گان و بیجاشدگان داخلی و حمایت از آنان عنوان شده است.

‏مولوی عبدالکبیر گفت:”اکنون نسبت به گذشته زمینه خوب عودت مهاجرین فراهم شده و کمک ها به آنان به گونه شفاف می‌رسد.”

او هم‌چنان افزود که حقوق مهاجرین و عودت کننده گان و حقوق بشری همه مردم افغانستان محفوظ است.

‏ در این دیدار، خانم کلیمینتس گفت؛” افغانستان برای ما اولویت دارد و ما متعهد هستیم که کمک های خویش را به این کشور ادامه دهیم.”

گفتنی‌ست، پیش ازین برخی مقام‌های حکومت سرپرست با‌ دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان دیدار کرده اند و سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله، ماموریت دیبرا لاینز را در افغانستان مثبت عنوان کرده بود.

بر علاوه‌ شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه روز (دوشنبه‌ ۲۳ جوزا)  با نورا اینگدال، رییس برنامه‌های بین‌المللی موسسه نجات اطفال، نیز دیدار کرده بود و آقای ستانکزی به خانم اینگدال از “حمایت لازم” امارت اسلامی اطمینان داده بود.

تمامی این‌دیدار‌های مقام‌های امارت اسلامی با نمایندگان خارجی در چند روز پسین انجام شده که تا هنوز از مفید‌یت آن خبری نیست.

این در حالی‌ست که شهروندان افغانستان با افزایش بهای روز افزون مواد اولیه، نفت وگاز و اجناس مورد نیاز شان، دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ اما حکومت‌ کنونی ضمن این‌که اندک توجه‌ی به مشکلات شهروندان نکرده،  سرگرم دیدار‌ با نمایندگان خارجی در بخش‌های نه چندان ضروری مردم، هستند.

 گزارش: عبدالوارث وارسته

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button