گزارش

اعتراض پناه‌جویان افغان در ترکیه به خشونت کشیده شد | خبرگزاری بازرس

اعتراضات در ترکیه

امروز (شنبه، ۲۴ ثور) شماری از پناهجویان افغان مقیم ترکیه به علت دسترسی نداشتن به آب و غذای صحی دست به اعتراض زده اند که با واکنش تند نیرو های ترکیه رو به رو شده و حتی پناهجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری بازرس به نقل از “اطلاعات روز” یکی از این پناهجویان در پیامی به این روزنامه گفته است که از دو روز به این‌طرف دست‌کم ۲۰۰ پناهجو در یک پاسگاه پولیس ترکیه نگهداری می‌شوند و به آب‌وغذای مناسب دسترسی ندارند. او افزود که پولیس ترکیه پناهجویان را تنها در برابر دوربین خبرنگاران نان‌ و آب می‌دهند.

او اضافه کرده است، پولیس ترکیه به‌روی شماری از پناهجویان، از جمله کودکان و زنان گاز اشک‌آور پاشیده است. این پناهجو علاوه کرد که یک زن نیز بر اثر پرتاب سنگ توسط پولیس ترکیه زخمی شده است.

از خشونت پولیس ترکیه در برابر پناهجویان افغانستانی ویدیوهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، در یکی از این ویدیوها چهره‌ی زنی خون‌آلود دیده می‌شود که در حال فریاد است.

شایان ذکر است که بعد از تحولات اخیر بسیاری از افغان ها از افغانستان به کشور های همسایه بخصوص ایران و بعدا ترکیه مهاجر شده اند .

بدرفتاری با مهاجران افغان در ایران سابقه ی طولانی دارد اما این بار ترکیه راه ایران را در پیش گرفته است که این عمل کرد وضیعت را برای مهاجران وخیم تر از قبل ساخته است.

گزارش‌گر: لیلما قدیری

خبرگزاری بازرس

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button