گزارش

درخواست ۸۰ میلیون فرانک برای کمک بشردوستانه برای افغانستان از سوی هلال احمر و صلیب سرخ | خبرگزاری بازرس

کمک‌های بشردوستانه

جمعیت هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ امروز (پنج شنبه، ۲۶ جوزا) با نشر گزارشی گفته است که بیش از ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان به دلیل مجموعه‌ای از بحران‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و برای جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان کمک های اضطراری خود را از ۳۶ میلیون به ۸۰ میلیون فرانک تا دسامبر ۲۰۲۳ برای عملیات کمک رسانی افزایش می دهد.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر گفته است که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های ناامنی غذایی و سوءتغذیه در جهان مواجه است که حدود ۲۰ میلیون شهروند آن ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند.

این سازمان اضافه کرده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال در افغانستان با سوءتغذیه‌ی حاد مواجه شوند.

افزایش نیازهای مالی، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر را قادر می‌سازد تا کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد و پوشش جغرافیایی عملیات را از ۱۹ ولایت به تمام ۳۴ ولایت گسترش دهد. این سازمان گفته است که با منابع مالی درخواست‌شده، به یک میلیون نفر در افغانستان کمک خواهد کرد.

شایان ذکر است که به اثر خشک سالی ها و تحولات اخیر در کشور بسیاری از افراد با گرسنگی حاد روبرو هستند و نمی توانند حد اقل غذای یک چاشت خود را تامین نمایند. کمک های مالی که از سوی بانک جهانی و بعضی کشور های دیگر صورت گرفته نتوانسته مشکلات مالی مردم را حل نماید.

برخی از کارشناسان می گویند کمک های که از کشور های همسایه و یا بانک جهانی صورت می گیرد به کاهش فقر در افغانستان کمک نمی تواند باید حکومت سرپرست زمینه کار را از طریق فعال کردن برخی از فابریکه های که فعلا مسدود است برای مردم کشور مهیا نماید و این کار سود دو سویه دارد هم به تولیدات داخلی مفید است هم عده ی از افراد شاغل می شوند و به عوض گدایی می توانند خودشان برای خانواده هایشان غذا تهیه نمایند .

گزارش‌گر: لیلما قدیری 

خبرگزاری بازرس

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button