گزارش

به زودی چهار نمایندگی توزیع گذر‌نامه در شهر کابل ایجاد خواهد شد | BNA

گذر‌نامه

شیر شاه قریشی، معاون ریاست پاسپورت وزارت داخله‌ی حکومت کنونی در نشست خبری ام‌روز سه‌شنبه(یکم سنبله) گفت که در چهار نقطه‌ی مختلف شهر کابل، نمایندگی‌های جدید توزیع گذر‌نامه فعال خواهد شد.

او هم‌چنان افزود که درخواست‌کنندگان گذر‌نامه به زودی می‌توانند برگه‌ی آنلاین گذر‌نامه را در ولایت‌ها نیز دریافت کنند و در وقت معینه گذرنامه های شان را به دست بیاورند.

از سوی‌هم، این ریاست می‌گوید که در جریان یک سال گذشته، ۳۵۰ تن از افراد فساد پیشه(کمیشن‌کار) را دست‌گیر کرده اند.

آقای قریشی افزود که با رفع این معضل‌ها، مشکلات درخواست‌کنندگان گذر‌نامه در کابل و ولایت‌ها حل خواهد شد.

او همچنان گفت:” در جریان یک سال از حاکمیت امارت اسلامی بر افغانستان، ریاست پاسپورت در کابل و ولایات ۷۱۴هزار و ۳۳۷ جلد گذر‌نامه به درخواست‌کنندگان توزیع کرده است.

معاون ریاست پاسپورت در نشست گزارش‌دهی فعالیت‌های سالانه این ریاست می‌گوید که آنان تا حد زیاد جلو فساد را در این ریاست گرفته اند و جعل‌کاران و کمیشن‌کاران را شناسایی و از وظایف شان برکنار کرده اند.

به گفته معاون ریاست عمومی پاسپورت، برای شهروندان خارجی نیز خدمات تمدید ویزا به گونه‌ی آن‌لاین آغاز خواهد شد.

این در حالی‌است که پس از روی‌کار آمدن نظام جدید ریاست پاسپورت به یکی از اداره‌های پر ازدحام دولتی تبدیل شده است و میلیون‌ها تن برای درخواست گذر‌نامه، به ادارات این ریاست مراجعه کرده‌اند.
شماری از شهروندان افغانستان نیز با انتقاد از موجودیت فساد در روند توزیع گذر‌نامه می‌گویند که با وجود ماه‌ها انتظار، موفق به گرفتن گذرنامه نشده اند.

گزارش: عبدالوارث وارسته

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button