گزارش

دومین سالیاد شهادت قربانیان شفاخانه‌ی صد بستر دشت برچی؛ مردم غم‌شریکی کردند | BNA

انفجار دشت برچی

امروز جمعه (۲۳ ثور، ۱۴۰۱ ه.ش)  گروهی از افراد برای غم شریکی با خانواده های قربانیان دو سال قبل شفاخانه ی صد بستر دشت برچی گرد هم آمده و خواهان متوقف شدن همچون حملات بالای غیر نظامیان از حکومت فعلی شدند.

در ۲۳ ثور سال ۱۳۹۹ بر یکی از شفاخانه های دشت برچی بر غیر نظامیان حمله صورت گرفت که در آن حمله ۲۳ تن مشمول زنان و کودکان نوزاد جان باخته و ۱۷ تن دیگر زخم برداشتند. مسؤلیت آن حمله را گروه داعش بر عهده گرفت که واکنش های تندِ از خارج و داخل کشور را به همراه داشت .

در این گردهمایی از عموم علمای اسلام خواسته شد که تفاسیر آیات( ًو من یقتل مومنا متعمدا فجزاءه جهنم خالدا فیها و غضب الله علیه ولعنه الله و اعد له عذابا عظیما ) و ( ومن قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا) فراموش نکرده، مسئوالنه به دور از ملحوظات سیاسی در جهت آگاهی افکار عامه تبلیغ فرمایند تا کسی از جهالت مردم سوء استفاده نتوانند.

برای سر دسته و اعضای گروه جنایت و وحشت پیشنهاد داشتند که دست از حملات هدفمند بر دارند، و بیان داشتند در صورت شعله ور شدن آتش و طوفانی شدن اوضاع ، شما هم آرام نخواهید ماند. از گروه های جنایت پیشه خواستند که بدانند، اسلام با خون بهترین های تاریخ ریشه ګرفته، با اعمال زشت تان تیشه به ریشه اسلام نزنید. همچنان از اقشار مختلف مردم خواستند، دست از تبعیض و تعصب بردارند ، برای نجات به ثبات سیاسی و افغانستان امن دست به دست هم داده ، مسئولانه حرف زنند و متحدانه عمل کنند.

گزارش‌گر: لیلما قدیری

خبرگزاری بازرس

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button