سیاست

خلیلی: عدم توجه به دادخواهی ” نسل‌کشی هزاره‌ها” به قوت گفتمان جنگ و تهدید صلح می‌انجامد | BNA

اعتراضات

کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، ضمن حمایت از اعتراض های اخیر برای توقف نسل کشی هزاره ها در داخل و خارج از کشور گفته است که عدم توجه به این داد خواهی باعث قوت گفتمان جنگ، رادیکالیزم شدن اوضاع و تهدید ثبات افغانستان خواهد شد.

آقای خلیلی در این اظهاراتش از سازمان های جهانی به ویژه سازمان ملل متحد خواسته است که از حرکت داد خواهی “توقف نسل کشی هزاره ها” حمایت کنند.

وی هم‌چنان افزوده است که حمله اخیر گروه تروریستی بالای مرکز آموزیشی “کاج” در غرب کابل، فاجعه بار بود و خانواده قربانیان و جامعه افغانستان ماه این حادثه را فراموش نخواهند کرد؛ اما حرکت اعتراضی این روز ها برای توقف نسل کشی هزاره در افغانستان نویدی برای فردای بهتر است.

خلیلی از مردم افغانستان خواسته است که برای حفظ وحدت و همدلی به اعتراض های شان در تویتر، فسیبوک و گردهمایی ادامه دهند و افزده است که «شکی نیست که با این حرکت مدنی، زیبا، الهام‌بخش و نیرومند تان، وحشت و ظلمت را از پا در می‌آورید.».

در حمله تروریستی بر مرکز آموزشی “کاج” در غرب کابل، ۵۳ تن کشته و ۱۱۰ تن دیگر زخم برداشتند، قربانیان این حمله بیش‌تر دختران بودند و پس از این حمله تعدادی زیادی از زنان راه‌پیمایی های گسترده در کابل، هرات، بامیان ،بلخ، و در صفحات تویتر و فیسبوک با شعار ن”نسل کشی هزار ها را متوقف کنید” آغاز و هنوز هم در صفحات اجتماعی این داد خواهی ها ادامه دارد.

گزازش‌گر: لیلما قدیری 

خبرگزاری بازرس

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button