گزارش

سیستم مرکز‌گرمی مکرویان‌ها به هم‌کاری روس‌ها بازسازی می‌شود | خبرگزاری بازرس

مکرویان‌ها

به گزارش خبر‌گزاری بازرس، امروز چهارشنبه(چهارم جوزا) شرکت تدویر حفظ و مراقبت مکروریان‌ها در تفاهم با وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی، از آمدن تیم تخنیکی سفارت روسیه جهت بررسی و بازسازی مرکز گرمی‌ها، ماشین‌های سرد کننده، بازسازی کانالازسیون، به افغانستان، طیِ یک کنفرانس مطبوعاتی در مکروریانِ اول، خبر داد.

مجاهد انصار، معاون شرکت دولتی حفظ و مراقبت مکرویان‌ها ابراز داشت که‌ ماشین‌های مرکز گرمی و ماشین‌های  سرد‌کننده از نیم قرن بدین‌سو فعالیت دارد که اکنون از فعالیت باز مانده است.

وی در ادامه گفت، مصارفی در حکومت پیشین برای ترمیم مرکز گرمی‌ها هزینه شده بود، ما می‌توانیم با همان مقدار پول تمام این‌سیستم را از صفر بازسازی کرده و برای مردم به بهره‌برداری بسپاریم.

هلکس، مسوول تیم تخنیکی که به کابل آمده ضمن ابراز خرسندی از وزارت مالیه‌ی امارت اسلامی، گفت؛”همسایه خوب بهتر از برادر است و در ادامه از سرپای کردن پروژه‌های که حکومت پیشین آغاز کرده بود با همراهی انجینیران افغانی به زودترین زمان، اطمینان داد‌ وابراز کرد که ما در زمستان گرمی و در تابستان سردی را به خانه‌های مردم فراهم می‌کنیم.

پوهنمل عمر عبدالله، مسوول شرکت دولتی حفظ و مراقبت مکرویان‌ها برای بازسازی و به کار اندازی این ماشین‌ها از زغال‌سنگ استفاده می‌شود که دود برخاسته از آن فضای شهر را آلوده ساخته، برای جلوگیری ازین کار به ماشین‌های تصفیه‌کن نیاز است که برای فراهم سازی این ماشین‌ها در حکومت قبلی   هرکدام ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون افغانی هزینه شده بود، که ما می‌توانیم با این پول یک دستگاه دیگری فعال کنیم.

وی سه هدف اساسی را بیان کرد،

۱. فعال ساختن سیستم جدید مرکز‌گرمی برای مکروریان‌ها

۲. حل معضلات سیستم کانالازسیون در مکروریان‌ها

۳.بررسی و ترمیم سیستم‌های آبرسانی و در مکروریان‌ها،

می‌باشد.

در فرجام محمد‌هارون ره‌یاب، آمر عمومی دستگاه‌های مرکز گرمی پیشنهاد‌های را  برای آنان بر شمرد؛

● در اختیار قرار دادن داش‌هایی که مواد سوخت آن زغال‌سنگ، تیل دیزل وگاز مایع باشد، فراهم سازد.

● سیستم کنترل اتوماتیک مرکزگرمی ها فعال شود.

● داش‌های بخار مکروریان‌‌های سوم و چهارم به سیستم جدیدِ استفاده از مواد سوختی زغال سنگ تهیه شود.

با این‌همه شهروندانی که در مکرو یان‌ها زندگی می‌کنند می‌گویند در سال‌های پسین در فصل سرما و گرما با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند از حکومت می‌خواهند تا در گفته‌های خود صادق باشد و به زودترین فرصت کار بازسازی مرکزگرمی‌ها را به اتمام برساند.

گزارش‌گر: عبدالوارث وارسته 

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button