گزارش

از خبرنگاری تا سمبوسه فروشی؛ موسا محمدی اما اکنون عقب میز خبری برگشت | BNA

روز‌گار تلخ خبرنگاران

موسی محمدی مجری پیشین شبکه‌ی آریانا نیوز که از جبر روزگار چندی پیش پس از این‌که از وظیفه‌اش برکنار شده بود در جاده‌‌های شهر کابل سمبوسه فروشی می‌کرد؛ اکنون در شبکه‌ی” یک” به حیث مجری برنامه‌های خبری و سیاسی کارش را آغاز کرد.

محمد فهیم هاشمی مسوول عمومی تلویزیون یک در صفحه‌ی فیس‌بوکش از او قدر دانی کرده و آغاز کارش را در این تلویزیون تبریک گفت است.

آقای محمدی چندین سال به حیث گوینده‌ی تلویزیون آیینه و آریانانیوز بود که جدا از کار در این دو شبکه، و سال‌ها کار در رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری، در جاده‌های شهر‌کابل مجبور به سمبوسه فروشی شده بود و با مشکلات زیادی سر دچار گشته بود.

از سوی هم وی گفته بود مادرش ماه‌ها در بستر بیماری به‌سر می‌برد و پس از این‌که از کار برکنار شده بود نه سرمایه‌ی داشت و نه پولی که دست‌کم مصارف خانواده‌اش را تامین کند و مادرش را تداوی کند.

هم‌زمان با آن، حرکت دادخواهی خبرنگاران در کابل نیز با ابراز همدردی با آقای محمدی، از فعالیت نهادهای حمایت از خبرنگاران به شدت انتقاد کرده و وضعیت او را ناشی از حمایت نکردن نهاد‌های حامی خبرنگاران، ابراز کرده بود.

چندی پیش تصویر‌های از وی در شبکه‌های اجتماعی دست‌‌به‌دست شد که او را در جریان سمبوسه و بولانی فروشی نشان می‌داد که با واکنش تند خبر‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده بود و از این تصویر‌ها به عنوان “وضعیت بد خبرنگاران” نیز یاد می‌شد.

در این میان احمدالله وثیق رییس تلویزیون ملی گفته بود “اگر این وضعیت حقیقت داشته باشد آماده‌ام با این خبرنگار هم‌کاری کنم و او را در یکی از بخش‌ها در تلویزیون ملی مقرر کنم.”اما دیده‌ می‌شود که این‌گفته‌ها صِرف یک وعده باقی‌مانده است.

وی حالا به مسلک‌اش برگشته و پیش‌برد برنامه‌های سیاسی را در تلویزیون یک به دوش گرفته است.

گزارش: عبدالوارث وارسته

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button