زنانگزارش

کنفرانس خود‌کفایی زنان بی بضاعت در بخش تجارت‌های کوچک در کابل برگزار شد | BNA

زنان

ام‌رزو (سه شنبه ۱۷ جوزا) کنفرانسی پیرامون خود کفایی زنان بی بضاعت با محوریت تجارت های کوچک در کابل برگزار شد .  

این برنامه برای حدود ۳۰۰۰ زن بی بضاعت و بیوه زمینه کار در بخش های خیاطی، تولید آچار، چتنی و مُربا را مساعد می سازد و کارگران از این شغل ماهانه حدود ۴هزار افغانی معاش دریافت می‌کنند.

شمیلا حسن‌زی، رئیس بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان

 

شمیلا حسن زی، رئیس بنیاد خیریه حمایت از زنان افعان و زمینه ساز تجارت های کوچک در این برنامه گفت که ما با سرمایه ی حدود پنج میلیون افغانی کوشش می کنیم دست این زنان را بیگیریم تا از این طریق زنان بی بضاعت بتوانند زندگی شان را به پیش برند .

وی افزود:” در صورت افزایش سرمایه در این بخش تعداد کارمندان را افزایش و نمایندگی های خود را در ولایت های بامیان، ننگرهار ، لغمان،قندهار ایجاد خواهیم کرد”. لباس های که از این فابریکه تولید خواهد شد ابتدا در فروش گاه های کشور بعد به خارج از کشور نیز صادر خواهد شد .

بانو حسن زی اضافه کرد، از سرمایه گذاران می خواهیم در این بخش همکار ما باشند .

در همین حال  بانو عارفه یکی از زنان بی بضاعت گفت که قبل از اینکه زیر پوشش این نهاد خیریه قرار بگیرد در جاده‌ها گدایی می‌کرد.

او از کمک و هم‌کاری این نهاد‌ها ابراز خرسندی کرده و خواهان ادامه‌ی هم‌کاری برای خانواده‌های نادار شد.

شایان ذکر است که پس از تحولات اخیر تعداد زنان گدا و کارگر در کشور افزایش یافته است و برگذاری چنین برنامه ها می تواند دست زنان بی بضاعت را بگیرد تا آنان مجبور نشوند برای به دست آوردن لقمه نانی دست به گدایی بزنند.

گزارش‌گر: لیلما قدیری 

خبرگزاری بازرس

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button