سیاستگزارش

سراج‌الدین حقانی ما آماده‌‌ای روابط دیپلوماتیک و اقتصادی با جهان هستیم | BNA

روابط دیپلوماتیک

سراج‌.الدین .حقانی، سرپرست وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست، که در یک گردهمایی در ولایت خوست صحبت می‌کرد؛ یک‌بار دیگر خواهان تعامل و روابط دیپلماتیک جامعه‌ی جهانی با ا.مارت شد.

او افزود که امارت اسلامی  آماده‌ی روابط دیپلوماتیک و اقتصادی با کشور‌های همسایه و جهان  است. وی هم‌چنان ضمن تاکید بر آزاد‌سازی پول‌های منجمد شده از سوی آ.مریکا، گفت” از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.”

باید تذکر داد که چندی قبل زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین آمريکا در امور صلح افغانستان گفته بود که واشنگتن طرفدار انزوای سیاسی و شکست  اقتصادی و امنیتی افغانستان نیست.

از سوی‌هم، در عین زمان امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه نیز ام‌روز با “داتو احمد اعظم عبدالرحمان”، مشاور ویژه وزارت خارجه‌ی مالیزیا برای افغانستان دیدار کرده‌است.

این وزارت افزوده است که در این دیدار در مورد سکتور بانکی، آموزش و هم‌کاری‌های دوجانبه گفت‌گو شده است.

سرپرست وزارت خارجه هم‌چنان از آقای عبدالرحمان نیز خواسته است که روابط تجاری، سرمایه‌گذاری و ایجاد بورسیه‌های تحصیلی را به افغانستان گسترش دهد.

با این‌حال، نزدیک به یک‌سال از روی‌کار آمدن حکومت سرپرست می‌گذرد؛ اما هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نشناخته است و حکومت سرپرست همواره در سدد یافتن راه برای به رسمیت‌ شناخته شدن شان از سوی جهان شده اند.

گزارش: عبدالوارث وارسته 

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button