ترجمه

یک شب بی‌خوابی با جسم و روح ما چه می‌کند؟!

بر اساس یک مطالعه جدید، کافیست تا یک شب نظم خواب برهم بخورد تا سلامت روحی و جسمی روزمره فرد مختل شود. افزون بر آن بی‌خوابی‌های متوالی این تأثیرات منفی را افزایش و شدت می‌دهد.

صومی لی، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «بی‌خوابی متوالی با کاهش سلامت و افزایش مشکلات صحی مرتبط است و تکرار بیشتر، مشکلات جسمی شدیدی به همراه دارد.»

بزرگ‌سالان باید حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. کم‌خوابی با افزایش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و زوال عقل مرتبط است.

بی‌خوابی که تقریبا هرشب اتفاق بیفتد، بی‌خوابی مزمن است. در چنین وضعیتی بدن و ذهن ما دیگر تحمل نمی‌کنند. این توالی باعث انباشته شدن فشار روانی می‌شود و در نتیجه سلامتی به صورت روزافزون کاهش می‌یابد.

تأثیرات جسمی نامطلوب بی‌خوابی شامل مواردی چون بدن درد، مشکلات دستگاه گوارش و علائم تنفسی، مانند گلودرد و آب‌ریزش بینی است.

شرکت‌کنندگان بعد از شش روز متوالی بدترین وضعیت سلامتی را تجربه کردند.

این مطالعه درک روانشناسان و روانپزشکان را از تأثیرات سوء محرومیت از خواب عمیق‌تر می‌کند.

پزشکان همواره می‌گویند در زندگی روزمره خواب باید در اولویت قرار بگیرد. خواب به همراه رژیم مناسب و ورزش سه ستون اصلی سلامتی هستند.

به گفته این محققان، روال خواب بزرگ‌سالان بر روی فرزندان و خانواده آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بنابراین خواب مطلوب بزرگ‌سالان برای سلامت عمومی جامعه مهم است.

منبع: CNN

خبرگزاری بازرس

خبرگزاری بازرس در سال 1400 به فعالیت رسمی اش آغاز کرد. بازرس به زبان های فارسی و انگلیسی اخبار افغانستان منطقه و جهان را پوشش میدهد. بازرس به خبرسانی سریع، به موقع و بی طرفانه متعهد است. خبرگزاري بازرس متعهد به ارزش های مردم سالاری، حقوق شهروندی، کثرت‌گرایی، حقوق بشر و حقوق زنان است و در تقویت این ارزش ها می‌کوشد. صاحب امتیاز و مدیر مسوول: سید طه الله فضل سردبیر: احد هومن خبرنگاران: عبدالوارث وارسته، ذکیه میرزایی، لیلما قدیری و ذکی امیری طراح گرافیک: مصطفی عمر ایمیل: Info@bazrasnews.com

نظر خود را بنویسید

ایمیل آدرس شما منتشر نمیشود. بخش های مورد نیاز علامت‌گزاری شده است *

Back to top button